piasjagerman.blogg

Ibland ligger startlinjen så långt borta.

22.05.2019

De flesta av oss funkar nog på samma vis. Vi kommer igång och tränar i januari för då börjar ju vårt nya liv sen ebbar det ut, för vissa väldigt fort och för andra håller det i sig lite lite längre. Jag funkar lika. Som ett tomtebloss ungefär. Jag startar upp med alla energi och motivation det bara går sen slockar blosset lika fort. Just nu varken tränar jag och det har varit sparsamt med målandet också.

Mycket annat har upptagit min tid. Det har varit dödsfall i familjen med allt vad det innebär. Det ser ständigt omstruktureringar på mitt arbete som upptar tankar och energi. Mitt i allt fick vi för oss att vi ska flytta. Inte en utan två gånger. Ja vi är ägare av två bostader på två olika orter. Vi böjade lite i fel ände och börja kika på nya lyor på andra orten. Men insåg sen att vi måste backa bandet och börja om och göra rätt. Så nu ska vi sälja vårt onödigt stora hus och skaffa något mindre så tar vi det i tur och ordning.

Jag har verkligen haft svårt att gå upp i min atelje under den här våren och gå ut och träna. Men inser att det är till själva startlinjen jag har svårt att ta mig. När jag väl är där så händer det. Men startlinjen ligger såååå långt borta.

Ja just ja... sa jag GOLF!!! Det är ju ett riktigt ofog. Hur kunde jag börja med golf?! Det lever sitt egna lilla liv och går emot preics allting jag tror på och säger. Där är inte ett dugg problem att starta, dvs att åka till golfbanan.  Med golf kan man fasiken inte SLUTA!!! Vad är det för påhitt?!?! Så helt ärligt är inte det alls allt det andra som gör att jag inte har tid att måla det är Golfen!!!!  Den gör att jag inte tar mig tid att måla eller tar mig tid att träna eller städa och ta hand om vår bostad. I går gick jag till och med upp på natten och strök. Kunde inte sova för jag viste vilken hög som låg där i tvättstugan och aldrig blev omhändetagen.  Hur normalt är det!? Hur kan en sport eller spel uppta så mycket tid som Golf! Och att jag inte tröttnar är för mig en gåta. För går det dåligt vill jag dit igen och bli bättre. Går det bra ja då skyndar jag mig tillbaka för då tror jag att nu kan jag ju det här!

Nu har ag ändrat lite i mina planer och flyttat ner mitt stafli i köket och tvingar mig själv att gå dit och måla varje ledig stund. För jag vet ju att tavlorna kommer bara jag börjar.  Och vips har jag precis färdigställt fyra nya tavlor som jag själv känner som mina favoriter just nu. Och jag börjar känna mig helt redo inför kommande uställning i Vaxholm 23-29 Juni!

Jag har ännu inte tagit mig till startlinjen gällande träning. Jag ser hur Vårruset närmar sig och jag har inte tagit ett ända steg på flera månader. Jag får helt enkelt se Vårruset som startlinjen. 

Men nu måste jag sluta skriva för vi har en tid bokad på golfen 😊
© 2018 Martin Fager. Skeppsbron 2, 111 30 Stockholm
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång