piasjagerman.blogg

Att skapa en tavla är som att gå barfota i naturen

14.10.2018

Idag åkte jag och plockade ner mina tavlor och stängde utställningen. Kändes otroligt gott i hjärtat. En ny erfarenhet i livet som gav mersmak så klart. Och både glad och överraskad att jag fick flera tavlor sålda. Mitt mål var att få en tavla såld men det gick iväg fyra till nya ägare. Och
det känns alltid otroligt tillfredställande att få leverera en tavla till ett nytt hem.

Ett få en tavla från första färgklick till ett färdigt verk kan ha inneburit timmar av frustration, harmoni, kärlek, irritation, ilska och glädje. Ja det är som att vandra barfota i naturen. Där det ibland bara är varm skön mjuk sand under fötterna som plötsligt kan ändras till vassa stenar och stickiga pinnar och torrt hårt gräs. Ja att måla kan vara ett ända stort känslohav på en och samma gång. Men jag vet alltid exakt när den är klar. Med andra ord har tavlan redan genomgått ett innehållsrikt liv där den har harmoniserat med mig eller motarbetat och retat mig. Men när den är klar är vi vänner och alla bråk och oenigheter är förlåtna.

Och nu fortsätter livet för tavlan som kommer pryda någons vägg och får nya erfarenheter, nya historier nya känslor och nya inblickar i ett nytt liv. Och jag gläds med den.


© 2018 Martin Fager. Skeppsbron 2, 111 30 Stockholm
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång