piasjagerman.blogg

När det lilla lilla blir till det stora stora

03.12.2018

Den här helgen har varit en av de bästa helgerna. Den har givit mig massa positiv energi. Och jag känner mig glad och tillfreds att gå
till arbetet en regnig, ruskig och väldigt mörk måndagsmorgon.

Då kan man ju lätt tro att jag gjort något storslaget. Nejdå nedjå det har varit enkelt och faktiskt gjort något som gemeneman riktigt hatar, och gör allt för att slippa. Det börja med att jag satte mig i bilen 08.00 på lördag morgon och körde ner till Sthlm. Där fick jag leverera en tavla till en god vän som köpt ytterligare en tavla av mig. Bara en sån sak. Var ju hur roligt som helst både att få en tavla såld och att få träffa en kär vän. Sen drog jag vidare till min dotter och sambo som ville ha hjälp med att åka till Ikea Kungens Kurva. Ja ni hörde rätt. Första
helgen i december (efter lön) drar vi till Ikea!! Och det var en av det mest underbara stunden på hela helgen. Jag som mamma fick åka med min underbara dotter och sambo då de precis nu är i full gång att bygga bo tillsammans. Att få vara en del av det är något speciellt. De var båda välplanerade och visste vad de ville ha och vi plockade gladeligen på oss alla paket. Hade så klart en liten fundering hur alla dessa paket skulle få plats i bilen. Men ack den som ger sig. Vi pussla och fick in alla 12 kollin plus lite annat smått och gått. Vi konstatera att det är vuxenpoäng att skaffa Ikea Family-medlemskap och köpa ljus på vägen ut.  När vi sen kommer hem till dem konkar vi upp allt, kavlar upp ärmarna och börjar montera. Det var inte helt lätt utmaning och jag och min dotter fick testa på samarbete. Och vilket team vi var!!! Fyra timmar senare stod möbeln på plats och vi var väldigt stolta. Det bjöds på pizza och vi avsluta kvällen med att göra oss av med allt emballage. Sen satte jag mig i bilen och körde hem mina 20 mil. Och jag kände inget annat än lycka och tillfredställelse. Så underbart att få hjälpa sina barn och vara delaktig när de bygger bo och har blivit vuxna. En trött men belåten mor kröp i
sängs vid midnatt.

Dagen efter var det dags för nästa barn i hemmet att ha dansuppvisning och vi tog oss dit. Det är en ganska lång tillställning med enormt många grupper som ska uppträda. Men att få sitta där på läktaren och se alla barn stora som små få visa upp sina talanger och vad det lärt sig under terminen är en ynnest. Och framförallt att bara få sitta och titta. Inget som stör, inget som pockar, ingen tid som ska passas. Bara fokus på en sån sak. Väl hemma fick vi upp alla adventssaker och slängde oss alla sen i soffan, tände första ljuset och kollade på en härlig film. Det var en helg av hög kvalité.

Det behövs inte så mycket mer.


© 2018 Martin Fager. Skeppsbron 2, 111 30 Stockholm
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång