piasjagerman.blogg

En riktig fultavla med histora

19.11.2018
En gång var det en fultavla
En gång var det en fultavla

Så var vi åter igen i november. Helt otroligt vad åren rusar och när jag tänker efters så skiljer sig inte mina år nämnvärt från varandra. Är precis hemkommen från en veckas golfsemester på Kanarieöarna (vilket jag var förra året också vid den här tiden)

mycket större. Att vandra mellan högra och vänstra hjärnhalvan dagligen är det jag mår allra bäst av

Jag gillar olika tester och gjorde på skoj ett par som ska spegla vilken hjärnhalva som är dominant. Den ena var av det enklare slaget på
Momorado den säger att jag är 70% logisk och 30% kreativ. Och så klart så känner jag mig på mitt arbete men ville ändå testa en annan också. Den var betydligt mer frågor och där jag fick välja inriktning från början. Där blev mitt resultat 50/50 Den kände jag igen mig själv mer i faktist

Jag är en riktig 50/50 Klurar och grunnar dagtid och svävar ut i min kreativa
bubbla på kvällar och helger. Kan inte bli bättre. Testa du också och givetvis är det ju bara på skoj och välj den som du känner igen dig mest i så klart ;)

https://memorado.se/tuladomejor

https://www.arealme.com/left-right-brain/sv/

Jag gillar att övertyga mig själv och går den vägen. Det är nog det som driver mig mest genom livet. Får jag sikte på något så kör jag. Och jag försöker inte se hinder utan möjligheter. Självklart har jag mina svackor och vräker ut mig mellan varven "Nä det går inte" men jag har otroligt svårt att ge mig. Så nog sitter jag där efter en stund och försöker i alla fall. Jag kan inte släppa ett olöst problem. Jag bara måste i mål. Det där "Det går inte" är bara en liten ventil som måsta pysa ut för att få ny luft och ny energi.

Detsamma gäller det med mitt målande. Jag ger aldrig upp på en hopplös tavla. Efter ett tag blir det en fultavla. Det betyder att jag är där och kladdar på den mellan torkvarven på andra tavlor och den blir bara fulare och fulare. Och jag vet att en dag så uppenbarar sig en fantastisk tavla. Jag litar på min instinkt och vips så har mitt fokus helt och hållet gått över på den här kladdiga fultavlan och motivet tar form. Det jag hela tiden gått och väntat på. Jag har tålmodigt klurat och mognat i mina beslut och problemet är sen löst.

Så tänk på det kära ni. Den tavlan du äger och som hänger där på din vägg kan ha varit en riktigt fultavla från början. Och kanske inte bara en utan både två och tre. Det kallar jag både problemlösning, mognad, gediget arbete och att den har en lite hemlig historia inom sig.

Må väl!


© 2018 Martin Fager. Skeppsbron 2, 111 30 Stockholm
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång