piasjagerman.blogg

Drömmar går i uppfyllelse om man vill det riktigt hårt

30.09.2018
Forsbacka bruk "Labbis" Atelje Kemisten (bilden är lånad)
Forsbacka bruk "Labbis" Atelje Kemisten (bilden är lånad)

jag skulle få tavlor sålda. Vilken egoboost helt enkelt. Och min egna inspiration och kreativitet bara ökade. Den här helgen har jag tillbringat två hela dagar i Ateljen Kemisten. Att ha äran att få måla i en sådan vacker
miljö som Forsbacka är en ynnest. Ett gammalt bruk med gamla anor och riktigt industrimiljö i ateljén som har varit ett gammalt laboratorium när bruket var aktivt. Utanför fönstret rinner storsjön och på andra sidan skiner den vita herrgården upp som en tavla.

Jag har valt att måla på ouppspända stora dukar som jag kunnat sätta fast på de stora borden och bara gått all in. Mellan varven har det dykt upp en och annan besökare till utställningen vilket varit otroligt roligt. Och även idag fick jag ett par tavlor sålda.

Jag har alltid drömt om att få stå i just denna typ av miljö och måla så check på den också.

Många av mina drömmar går i uppfyllelse. Jag tror verkligen på att vill man något riktigt riktigt hårt så går det vägen. Omedvetet handlar och drar man åt rätt håll helt enkelt.

Jag var en drömmare och som barn och en bild jag hade av mig själv som vuxen var just att få bli konstnär. Det var otroligt romantiserat bild så klart. Jag såg mig själv stå vid ett fönster i en gammal lägenhet med högt i tak. Vita väggar och vita spetsgardiner som fladdrade i vinden. Och framför mig stod ett stort staffli och jag målade vackra tavlor. Och själv hade jag givetvis en vit spetsklänning på mig. Riktigt så romantiskt blev det inte men när jag väl kom igång på allvar och måla bodde jag faktiskt i en fin gammal lägenhet i Stockholms innerstad. Med högt i tak men inte så himla romantiskt med vita spetsgardiner och allt. Utan jag låg på golvet med tavlorna utspridda omkring mig och hade mjukisbyxor och en t-shirt på mig.

Min dröm utvecklade jag givetvis att jag ville stå i en stor
industrilokal och måla. Det skulle gärna vara stora fönster och vatten utanför
och väldigt ruff som jag brukar säga. Och tänka sig att jag flyttade till Sandviken och fick möjlighet att både ställa ut och stå och måla i precis en sådan lokal jag drömt om.

Så jag tänker fortsätta drömma och jag har många spännande
drömmar på lagret så vi får se vad som händer härnäst . Jag
återkommer när nästa gått i uppfyllelse


© 2018 Martin Fager. Skeppsbron 2, 111 30 Stockholm
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång