piasjagerman.blogg

Det blir som du tänker

13.08.2019
"Partygirl" som är som hon känner och tänker.
"Partygirl" som är som hon känner och tänker.

Jag tror benhårt på ”det blir som man tänker” Så det gäller att mota de negativa tankarna redan i porten. Jag får ofta negativa tankar och känslor att något sker lite utanför min kontorll och ofta stämmer mina aningar även då. Nu menar jag inte att jag är något slags medium eller har något udda sinne. Utan jag tror mer att man kan känna i luften att något kanske inte står rätt till.  

Men då till de mer positiva och kreativa tankarna. Jag har under mitt liv gjort väldigt mycket saker. Jag har fött och fostrat tre barn, haft flera företag, hoppat av livet och börjat om, och stöt och blött som de flesta människor gör i livet. Men jag har också alltid lite omedvetet haft uppsatta mål. Jag går alltid och tänker hur och vad jag vill göra. Och hittils har så gott som alla mina mål blivit uppfyllda. Ibland med väldigt hårt arbete och ibland genom tanken har de bara ramlat över mig. Och de som inte blivit uffylda har jag väl helt enkelt sluta tänka på.

När det gäller mitt konstnärskap så satte jag tidigt upp pyttesmå mål och varje nytt år satt jag ett nytt kanske lite större mål. För två år sen hade jag som mål att jag ville ha en uställning. Det gick inte mer än några veckor så blev jag tillfrågad om jag ville ställa ut här på hemmaplan. År två (förra året) satte jag uppe ett nytt mål att jag ville ställa ut någonstans runt Stockholm. Och det låg nära till hands att vara i min fd hemort Vaxholm. Dels för att jag hade många vänner där och kände mig ganska trygg att börja så.

I samma veva gick jag en digital utbildning och blev tilldelad en samarbetspartner  i kursen och efter lite tid visade sig också hade funderingar på att ställa ut. Denna utbildning var en blandning av personer runt om i hela landet. Och lite märklligt nog bodde just min samarbetspartner i grannkomunen till Vaxholm. Själv bor jag ju numera i Sandviken. Och ytterligare ett sammanträffande har hon i sin tur kontakt med en konstnärinna i Vaxholm. Sagt och gjort drog vi igång våra utställningsplaner och redan vid midsommar var utställningen igång. Helt enkelt hann jag aldrig själv börja arbeta med mitt mål utan det bara dök upp.

Nu har jag satt upp två nya mål, lite större och lite mer komplicerade att uppnå. Och jag tänkte tidigt att det här är nog så svårt att jag får ha dessa mål i två år. Och så har jag bara gått och tänkt på dem mycket och även sagt dem högt till min man. Och plötsligt dyker det upp en persoon som just precis erbjuder mig tjänster som uppfyller båda mina mål samtidigt. Kan inte säga så mycket just nu vad det handlar om men fortsättning följer Ska bli otroligt spännande i alla fall. 

Med det sagt....var försiktigt med dina negativa tankar. Det blir som du tänker utan fyll ditt huvud med massor av ”det här vill jag göra” ”det här vill jag känna” ”det här vill jag uppleva” Vem vet du kanske inte ens behöver lägga ner så mycket arbete och tid för att få dina önskningar uppflyllda. Tänk hårt och det kommer till dig <3

© 2018 Martin Fager. Skeppsbron 2, 111 30 Stockholm
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång